جشن ولادت حضرت علی (ع ) امیرالمومنین و بزرگداشت روز پدر

ولادت حضرت علی (ع ) روزی بسیار با برکت و فضیلت بیشمار

در سیزدهم رجب سال 30 عام الفیل ; حادثه بس عجیبی رخ داد که هرگز در تاریخ بشریت سابقه نداشته و بعد از آن نیز تکرار نشده است و آن حادثه ; به دنیا آمدن نوزادی است در درون خانه کعبه که به نام علی علیه السلام اسم گذاری شد ; دنیا آمدن امیرمؤمنان، علی علیه السلام در درون خانه خدا فضیلتی است ; که محدّثان شیعه و دانشمندان علم انساب آن را در کتابهای خود نقل کرده اند و در میان دانشمندان اهل تسنن گروه زیادی به این حقیقت ; تصریح و آن را یک فضیلت بی نظیر خوانده اند ; ولادت علی علیه السلام در درون خانه خدا رمز و رازش این است ; که بدانیم قلب خانه خدا و توحید را ولایت و امامت علی تشکیل می دهد ; بهترین زمان عروسی مذهبی یا مراسم روز پدر با گروه سنتی ( روز مرد ) سالروز ولادت حضرت علی است.

 

ولادت حضرت علی

 

مقدمه

امشب، مردی گستره آفاق را روشن می کند که شجاعتش، شجاعت تمام شجاعان را بی رنگ می کند.
امشب، کودکی خواهد خندید که عدالت را تفسیری عاشقانه خواهد کرد.
امشب، کسی سکوت کعبه را خواهد شکست که روزی بر بلندای شانه های خورشید، با تبر معرفت، بت های زمانه را خواهد شکست.
امشب، ستاره ای خواهد درخشید که درخشش نجابتش، آغوش مهربان مظلومیت است.
امشب، شب آمدن صاحب ذوالفقار، حیدر کرار است، آمدنش مبارک! …

 

[vcex_button url=”https://aroosimazhabi.ir/contact-page” title=”رزرو مراسم ولادت حضرت علی (ع)” style=”flat” align=”center” color=”red” size=”large” target=”self” rel=”none”]رزرو مراسم ولادت حضرت علی (ع)[/vcex_button]

 

کیفیت ولادت حضرت علی (ع)

مادر اين حضرت، خداپرست بوده و با دين حنيف ابراهيم زندگى می‌كرد و پيوسته به درگاه خدا مناجات كرده و تقاضا می‌نمود ; كه وضع اين حمل را بر او آسان گرداند. فاطمه بنت اسد، مادر امير المؤمنين(ع); در حالي كه هنگام تولد فرزندش فرا رسيده بود به زيارت خانه‌ی خدا رفت و گفت:

“خدايا من به تو و به آن چه از رسولان و كتاب‌ها از جانب تو آمده‏اند ايمان دارم و سخن جدم ابراهيم خليل را تصديق می‌كنم ; و اوست كه اين بيت عتيق را بنا نهاده است ; به حق آن كه اين خانه را ساخته و به حق مولودى كه در شكم من است ولادت او را بر من آسان گردان”

در اين هنگام به فرمان خدا ; ديوارهای خانه‌ی خدا (كعبه) شكافت و فاطمه به درون خانه رفت و ديوار به هم بر آمد ; فاطمه پس از سه روز بيرون آمد و در حالی كه اميرالمؤمنين(ع) را در بغل داشت ; گفت من به خانه خدا وارد شدم و از ميوه ‏هاى بهشتى و بار و برگ آنها خوردم و چون خواستم بيرون آيم هاتفى ندا كرد ;

“اى فاطمه نام او را على بگذار كه او على است و خداوند على الاعلى می‌فرمايد ; من نام او را از نام خود گرفتم و به ادب خود تأديب‌اش كردم و او را به غامض علم خود آگاه گردانيدم و اوست كه بت‌ها را در خانه من می‌شكند ; و اوست كه در بام خانه ‏ام اذان می‌گويد و مرا تقديس و پرستش می‌نمايد ; خوشا بر كسی كه او را دوست داشته باشد و فرمانش را اطاعت كند و واى بر كسى كه با او دشمنی كرده و از او نافرمانی كند.”

و چنين افتخاري منحصر به فردى كه براى على(ع) در اثر ولادت در درون كعبه حاصل شده است براي احدى از عموم افراد بشر به دست نيامده است.

ولادت حضرت علی

کودکی و اسلام حضرت علی (ع)

زمانی که حضرت علی ۶ ساله بود، پدرش، ابوطالب که ریاست بنی‌هاشم را بر عهده داشت، دچار مشکل مالی گردید ; حضرت محمد که خود در کودکی تحت سرپرستی ابوطالب قرار گرفته بود و در این زمان سنش از ۳۰ سال گذشته بود ; برای سبک‌کردن بار عائلهٔ وی به او پیشنهاد کرد که سرپرستی علی را او بر عهده بگیرد; ابوطالب پذیرفت و حضرت علی از کودکی در خانهٔ حضرت محمد، تحت نظر او قرار گرفت.

هنگامی که حضرت محمد اعلام دریافت وحی الهی نمود; حضرت علی که در آن زمان ۱۰ ساله بود به او ایمان آورد و مسلمان شد.

 

[vcex_button url=”https://aroosimazhabi.ir/contact-page” title=”رزرو مراسم ولادت حضرت علی (ع)” style=”flat” align=”center” color=”red” size=”large” target=”self” rel=”none”]رزرو مراسم ولادت حضرت علی (ع)[/vcex_button]

 

روز پدر ( روز مرد )

روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها.در ایران روز پدر در ۱۳ رجب زادروز حضرت علی بن ابیطالب (ع) ، اولین امام شیعیان گرامی داشته می‌شود.

 

قبل از انقلاب اسلامی، روز ۲۴ اسفند زادروز رضا شاه بر پایهٔ گاهشمار ایرانی روز پدر نامیده می‌شد. اما پس از انقلاب اسلامی روز پدر به زادروز علی ابن ابی طالب امام نخست شیعیان تغییر یافت.

در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است. این روز در ادامهٔ روز مادر و قدردانی از مادران است.

[vcex_button url=”https://aroosimazhabi.ir/contact-page” title=”رزرو مراسم ولادت حضرت علی (ع)” style=”flat” align=”center” color=”red” size=”large” target=”self” rel=”none”]رزرو مراسم ولادت حضرت علی (ع)[/vcex_button]

روز پدر

روز پدر (روز مرد ) در سایر کشورها

 

مراسم روز پدر (روز مرد) در آلمان

روز پدر در آلمان(به آلمانی|Vatertag) نسبت به دیگر کشورهای جهان متفاوت است ; روز عروج مسیح به آسمان به عنوان روز پدر در نظر گرفته شده‌است ; (روز سه شنبه، چهل روز پس از عید پاک) ; این روز، یک تعطیلی رسمی است و در برخی مناطق آلمان به آن «روز مرد» (به آلمانی: Männertag) یا «روز آقایان» (به آلمانی: Herrentag) نیز می‌گویند.

 

مراسم روز پدر (روز مرد) در آمریکا

در آمریکا روز پدر در سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن جشن گرفته می‌شود ; این روز اولین بار در ۱۹ ژوئن ۱۹۱۰ در اسپوکین گرامی داشته شد.

 

روز پدر به شکل امروزی آن از سوی سونورا اسمارت داد زادهٔ آرکانزاس ایجاد شد ; پدر او ویلیام جکسون اسمارت، یکی از کهنه سربازان دوران جنگ داخلی آمریکا بود ; او به تنها شش فرزندش را در اسپوکین بزرگ کرده بود ; دختر او سونورا، بسیار تحت تاثیر تلاش‌های آنا جارویز برای جا انداختن روز مادر قرار گرفته بود ; برای همین او روز ۵ ژوئن زادروز پدرش را به عنوان روز پدر معرفی کرد ; اما آمادگی لازم برای برگزاری مراسم بزرگداشت را نداشت درنتیجه مراسم به سومین یکشنبهٔ ژوئن منتقل شد.

 

خیلی زود ویلیام جنینگ برایان به صورت غیر رسمی از این مراسم حمایت کرد ; در ۱۹۱۶ خانوادهٔ وودرو ویلسون رئیس جمهور وقت نیز برای او مراسم بزرگداشت روز پدر را برگزار کردند ; در ۱۹۲۴ کالوین کولیج رئیس جمهور آن دوران پیشنهاد کرد که روز پدر به عنوان یک روز ملی شناخته شود.

 

مراسم روز پدر (روز مرد) در اسپانیا

روز پدر (به اسپانیایی: El Día del Padre) در روز جشن یوسف مقدس، در ۱۹ مارسگرامی داشته می‌شود;  در این روز مقدس، بانک‌ها و بسیاری از مغازه‌ها تعطیل اند.

مراسم روز پدر (روز مرد) در استرالیا

مردم در استرالیا، در اولین یکشنبهٔ سپتامبر روز پدر را گرامی می‌دارند، این روز تعطیلی عمومی نیست ; هر ساله در ۳۲ شهرستان ایالت ویکتوریا برای بزرگداشت پدرها و نشان دادن اهمیت نقشی که آن‌ها در تربیت فرزندان دارند ; جشنی برگزار می‌شود و به پدران برگزیده «جایزهٔ پدر سال» داده می‌شود.

 

مراسم روز پدر (روز مرد) در ایتالیا

در ایتالیا، مطابق سنت‌های کاتولیک روم، روز پدر در ۱۹ مارس، «روز یوسف مقدس» (به ایتالیایی: Festa di San Giuseppe) گرامی داشته می‌شود. این روز یک تعطیلی عمومی نیست.

 

مراسم روز پدر در پاکستان

در پاکستان روزی به نام روز پدر وجود ندارد. تنها آن‌هایی که از آمریکایی‌ها تاثیر گرفته‌اند به پیروی از آن‌ها سومین یکشنبهٔ ژوئن را به عنوان روز پدر گرامی می‌دارند.

 

مراسم روز پدر در ژاپن

در ژاپن در سومین یکشنبهٔ ژوئن روز پدر گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل عمومی نیست.

 

مراسم روز پدر در کانادا

روز پدر در کانادا در سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن گرامی داشته می‌شود، این روز یک تعطیلی عمومی نیست. معمولا افراد در این روز، روز خود را با پدر خانواده سپری می‌کنند، جشن کوچکی می‌گیرند و هدیه می‌دهند.

 

مراسم روز پدر در کره

در کره، روز پدر و مادر در ۸ مه هر سال گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل رسمی نیست.

 

مراسم روز پدر در مالزی

در مالزی در سومین یکشنبهٔ ژوئن روز پدر گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل عمومی نیست.

 

مراسم روز پدر

 

گروه سنتی مراسم روز پدر (روز مرد)

یه پیشنهاد عالی برای جشن روز پدر براتون داریم .

شما میتونید با آوا و نوا هماهنگ کنید تا یه سورپرایز خاص برای پدرتون در روز پدر داشته باشید ; گروه آوا و نوا با نوازندگان حرفه ای خود آماده خدمت رسانی به شما خواهد بود .

برنامه پیشنهادی ما :

گروه سنتی به همراه ساز های

  • نی
  • دف
  • سنتور
  • سه تار
  • تار
  • ویولن
  • ساز های کوبه ای

به انتخاب شما به همراه خواننده گروه سنتی شبی به یاد ماندنی را برای پدر و خانواده خود بسازید .

گروه آوا و نوا توانسته خدمتی دیگر در این راسته ارائه دهد 

اعزام گروه سنتی برای مراسمات خیابانی

اعزام گروه سنتی برای مراسمات عروسی مذهبی

اعزام مولودی خوان برای هیئات مذهبی

اعزام تقلید صدا و شعبده باز

ارسال  سیسم صوت حرفه ای

گروه سنتی برای مراسم خصوصی شما

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

[vcex_button url=”https://aroosimazhabi.ir/contact-page” title=”رزرو مراسم روز پدر” style=”flat” align=”center” color=”red” size=”large” target=”self” rel=”none”]رزرو مراسم روز پدر [/vcex_button]

 

گروه سنتی روز پدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.