برنامه گروه تواشیح

اجرای گروه تواشیح برای مراسم از چند نفر تشکیل شده که شعر های مذهبی و مولودی را به صورت همخوانی اجرا می کنند ، حداقل گروه دونفره و حداکثر 10 نفر میتوانند به صورت تواشیح اجرا کنند که بسته به نظر صاحب مراسم می باشد . بیشترین کاربرد و اجرای گروه تواشیح در عروسی های مذهبی که تصنیف های ائمه الطهار را به صورت همخوانی برگزار می کنند مراسم های گروه تواشیح از قبیل : عروسی مذهبی ، جشن های مناسبتی (نیمه شعبان،عید غدیر،اعیاد مذهبی و …) ، تولد ، عقد و نامزدی ، مراسمات روحانیون، جشن های ارگانی و دولتی مانند افتتاحیه ، 22 بهمن ، مراسمات دهه فجر و مراسمات انقلابی مذهبی و . . . می باشد.

اجرای گروه تواشیح بدون ساز و در چهارچوب تعیین شده مذهبی اجرا می شود.

 

[vcex_button url=”https://aroosimazhabi.ir/contact-page” title=”رزرو گروه تواشیح” style=”flat” align=”center” color=”red” size=”large” target=”self” rel=”none”] رزرو گروه تواشیح [/vcex_button]

 

گروه تواشیح

 

تواشیح چیست؟

تواشیح از نظر واژگانی، یعنی زینت و آرایش. تواشیح جمع کلمه توشیح است یا وشاح و موشحات جمع کلمه (مُوَشح) که از ریشه (وشح) به معنای آراستن است. آمده است که: مبارزان عرب در گذشته، آلات رزم چون زره و غلاف‌های شمشیرهایشان را که آراسته یا مرصع به نگین‌های رنگارنگ بود، مُوَشَّح می‌نامیدند و بعضی گفته‌اند: به همین دلیل به نوعی شعر که از نظر وزن، مضمون و محتوا، شادتر و جذاب‌تر از اشعار دیگر است، مُوَشَّح گفته می‌شود.

کاربرد و اصطلاح عام تواشیح

تواشیح گونه‌ای آواز دینی است که موضوعات اشعار آن یا دعا است یا در مدح و نعت پیامبر اسلام و اهلبیت پیامبر هستند. زبان آن معمولاً عربی است و اغلب بدون همراهی ساز موسیقی است. تواشیح دارای تکخوان است و گروهی وی را همراهی می‌کنند که به آنان (بطانه) می‌گویند. این آواز دینی مملو از هنرهای زیبای تنغیمی است و عموماً آهنگین است. تواشیح خود دارای اسلوب و روش خاصی است که آن را از اناشید، مدائح، ابتهال، مناجات، دعا، قوالی، مولودخوانی و مداحی متمایز می‌کند.

تعریف تواشیح

تواشیح گونه‌ای هنر دینی است که از ترکیب دو مقوله شعر و موسیقی تشکیل شده است.

بر همین اساس می‌توان برای تعریف تواشیح از دو جنبه موضوع را بررسی کرد:

  • تواشیح از جنبه نغمه ها و موسیقی
  • تواشیح از جنبه شعر و ادبیات

تواشیح در ایران

تاریخچه تواشیح و ابتهال‌خوانی در ایران چندان دیرپا نیست و شاید از اوایل انقلاب با تلاش‌های ایرج قیم که از اساتید فن بودند و در مصر تحصیل کرده بودند، تواشیح وارد ایران شد. اصالت تواشیح منطبق بر ملودی و سبک‌های ایرانی است. بیش از ۹۰ درصد دستگاه‌ها و ملودی‌هایی که در عربی مورد استفاده قرار می‌گیرد ایرانی هستند. تنها مقامی که در زبان عربی داریم مقام حجاز است که آن هم معادل همایون است. اما اصالت تواشیح منطبق بر ملودی‌ها و سبک‌های ایرانی است اما تفاوت‌های حسی و حالی وجود دارد.

برگرفته از آسمونی

اجرای گروه تواشیح

[vcex_button url=”https://aroosimazhabi.ir/contact-page” title=”رزرو گروه تواشیح” style=”flat” align=”center” color=”red” size=”large” target=”self” rel=”none”] رزرو گروه تواشیح [/vcex_button]

برنامه اجرای گروه تواشیح آوا و نوا

آوا و نوا با در اختیار داشتن همخوان های حرفه ای و تواشیح خوان ها که با بهترین شعر های مولودی و مذهبی به اجرای مراسمات می پردازند ، گروه هایی مسلط با سابقه ای عالی ، آوا و نوا با احترام به صاحبان مجالس تهیه کنندگان مراسمات دولتی و ارگانی طبق نظر و پیشنهاد آنان رفتار کرده و پیشنهادی در قالب بهتر پیش بردن مراسم به آن ها ارائه خواهد کرد و تخصص خود را در تمامی برنامه ها به صورت بالقوه به کار گیری می کند.

چرا از خدمات گروه تواشیح آوا و نوا در جشن ها استفاده کنیم ؟

۱- این اطمینان را به شما می دهیم در صورت نارضایتی از برگزاری مراسم وجه پرداختی عودت می شود ( ضمانت کیفیت اجرا)

۲-عقد قرارداد حضوری و قانونی بودن چهارچوب کاری آوا و نوا

۳- مشاهده نمونه کار به صورت حضوری هم به صورت ارسال از طریق شبکه های اجتماعی

۴- گروه آوا و نوا دارای مجوز اجرا از مراجع ذیصلاح می باشد.

5-پایبندی به مراسمات مذهبی و تعیین چهارچوب برای اجرای بی نقص مراسمات

6-احترام به نظر صاحبان مراسم و پیش بردن مراسم طبق درخواست ایشان

7-تخصص در اجرای مراسمات مذهبی و تجربه چندین ساله در این امر

چگونه از این خدمات استفاده کنیم ؟

با تماس و مشاوره گروه آوا و نوا می توانید بهترین مراسم را با عالیترین میزبانی داشته باشید ، فقط کافیست :

[vcex_button url=”https://aroosimazhabi.ir/contact-page” title=”رزرو گروه تواشیح” style=”flat” align=”center” color=”red” size=”large” target=”self” rel=”none”] رزرو گروه تواشیح [/vcex_button]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.